Butikker

Nyhedsbrev jan 2022

Nyhedsbrev for Egilshus - januar 2022 

 

Kære alle! Rigtig godt nytår! Hermed årets første nyhedsbrev fra Bestyrelsen. 

 

Ændringer i Bestyrelsen

Vi må desværre meddele, at Thomas Christoffersen på bestyrelsesmødet onsdag d. 15. december 2021 af personlige årsager valgte at trække sig som formand for bestyrelsen samt fra bestyrelsen som helhed. Det betyder, at Henrik Ekman som tidligere næstformand indtrådte som fungerende formand, samt at Dennis Fauerby som tidligere suppleant indtrådte som menigt bestyrelsesmedlem.

Thomas har siden sit valg til bestyrelsen i sommers ydet en enorm indsats som formand, og gjort rigtig meget for foreningens bedste. Det bliver svært for os andre at leve op til dette, og selvom vi vil gøre vores bedste, håber vi på jeres forståelse for, at vi lige skal finde vore ben at stå på. Thomas ønskes en stor tak for sin kæmpe indsats og alt det bedste. Han vil heldigvis stadig være at finde i foreningen som andelshaver.

Samtidig med ovenstående, fratræder Katja Svensson som suppleant, da hun desværre flytter fra foreningen. Katja fortjener også en stor tak for sin indsats. I stedet indtræder Matias Roed Nielsen som ny suppleant. Matias er uddannet arkitekt, og arbejder som projektleder, hvilket bestyrelsen håber at kunne få gavn af i forhold til de store byggeprojekter foreningen står overfor at skulle igangsætte.

Udlejning af butikslokale Islands Brygge 21  

Vi er glade og stolte over at kunne præsentere et så velprøvet og anerkendt koncept som Joe & The Juice som ny lejer af butikslokalet på hjørnet ved Islands Brygge og Njalsgade. Vi har haft en rigtig god proces med både J&J, erhvervsmægler og advokat i forbindelse med færdiggørelsen af en kontrakt som sikrer foreningen en økonomisk stabil og langsigtet lejer, der også selv sørger for istandsættelse m.m. Dermed risikerer vi ikke igen over de kommende år at gå glip af store summer i lejeindtægter.

J&J kommer til vores forening med et kaffebars-koncept som er mere voksent og afslappet (de kalder det ”affluent residential”), end det man kender fra de fleste af deres caféer. Det forventes, at caféen åbner dørene i ca. slutningen af marts, og indtil da vil lokalerne gennemgå en fuld renovering, inkl. bl.a. lydisolering mod naboerne, ligesom vi i god dialog med dem har sikret at eksempelvis støj, åbningstider og udsugning til madlavning ikke bliver et problem. På vores Facebook-beboerside uploades ligeledes en præsentation af konceptet så I som beboerne kan lære det at kende.

Kælderregistering

Der arbejdes stadig på planen med at tildele rum til de andelshavere og lejere som pt. mangler kælderrum, og evt. mulighed for at få nyt kælderrum for de beboere, som i dag har rum langt væk fra deres lejlighed. Bestyrelsen forventer, at vicevært Jan Meincke skal stå for opgaven med fordele tomme rum samt rum der i dag er optaget af beboere med flere end et kælderrum. Mere info vil følge snarest.

Sølvfisk, skægkræ og væggelus

Mange tak til de beboere, som i december svarede på spørgeskemaet omkring sølvfisk og skægkræ. Vi har modtaget knap 100 besvarelser og vi arbejder nu på at kortlægge omfanget af skægkræ samt hvilke muligheder vi har for at forbedre situationen.I samme forbindelse har vi for nylig haft en henvendelse om mistanke om væggelus hos en beboer. Det er vigtigt at understrege, at hvis en beboer på noget tidspunkt har mistanke om skadedyr skal vicevært Jan Meincke kontaktes med samme. Jan vil stå for at mistanken meldes til en skadedyrsbekæmper, som kommer ud og undersøger nærmere.

Tagterrasser

Det er vigtigt at afløbene fra tagterrasser bliver renset årligt. Hvis afløb ikke renses, kan det i værste fald medfører store vandskader på terrassen med risiko for nedsivning til lejlighederne og skade på bygningsfacaden, hvilket vi desværre har haft et eksempel på. De beboerne, der ejer de enkelte tagterrasser, har selv ansvar for at rense afløbene, men for at sikre en ensartet og korrekt rensning, har vicevært Jan Meincke tilbudt at rense afløbene for DKK 500 per afløb inkl. moms. Bestyrelsen anbefaler, at man tager imod tilbuddet, og vil udsende info om hvordan man tager imod tilbuddet.

Brandalarmer

Der er blevet opsat trådløse brandalarmer i de resterende trappeopgange i Njalsgade og Isafjordsgade, som har manglet. Disse alarmer blev udeladt efter renoveringen af fortrapperne for år tilbage af årsager, som ikke er kendt af den nuværende bestyrelse. Alarmerne vil blive tilset af vicevært Jan Meincke.

Varmecentral

Som tidligere oplyst, er det i henhold til foreningens tilstandsrapport og i forlængelse af beslutning herom på generalforsamlingen besluttet at igangsætte en totalrenovering af husets varmecentral. Renoveringen er vigtig for at sikre ejendommen mere stabil og billigere varmeforsyning, da varmecentralen er blevet meget slidt. Selv om projektkoordinator Alm & Thomsen ikke forventer væsentlige gener for beboerne under renoveringen idet den foretages uden for varmesæsonen, så kan støv- og støjgener sandsynligvis ikke helt undgås, især ikke omkring de opgange, der ligger tæt varmecentralen. Der vil udsendt mere detaljeret info fra Alm & Thomsen om forløbet af renoveringen, men ifølge den overordnede tidsplan etableres der en byggeplads mv. i uge 14, hvorefter det egentlige arbejde i varmecentralen starter i uge 16 med en forventet udførelsesperiode på 3-4 måneders tid.

Nye stigestrenge og ny fyrkælder

I forbindelse med renoveringen af varmecentralen pågår der samtidig drøftelser mellem bestyrelsen, foreningens byggetekniske rådgiver Arne Kiilerich, Alm & Thomsen, vicevært Jan Meincke og mulige leverandører vedrørende modernisering af foreningens stigestrengssystem i en række lejligheder i Njalsagade samt forbedring af ejendommens fyrkælder. Begge ting har til formål at sikre mere stabilt tryk og temperatur på ejendommens vand ude i lejlighederne og kan med fordel foretages forud for eller i forbindelse med renoveringen af varmecentralen. Bestyrelsen vil informere yderligere herom snarest.

Altanprojekt

Der er oprettet et altanudvalg på syv aktive medlemmer, inklusiv et medlem fra bestyrelsen. Indtil nu er markedet blevet undersøgt, hvorefter der er taget kontakt til 6 relevante rådgivere for at få deres bud på hvordan de vil løse opgaven. Deres besvarelser er blevet evalueret og der er nu udvalgt 3 til yderligere samtale, så man kan vælge det firma, som vurderes bedst at kunne hjælpe med at udforme et projekt til afstemning på næste generalforsamling.

Mange hilsener

Bestyrelsen i Egilshus

Sekretærservice

Pr. 1.10. 2021 har Egilshus bestyrelse på forsøgsbasis indgået aftale med Administration Danmark om en sekretærservice på mailen, da vi oplevede mange mail ikke var bestyrelsesrelateret, men kunne have været løst af viceværten eller administrator. Sekretærservicen går ud på at vores mails bliver sorteret og dem der er relevante for bestyrelsen bliver derefter sendt videre til os.
 
Mailen du skal skrive til bestyrelsen på hedder nu egi-bestyrelse@administrationdanmark.dk
 
 
Hvis din henvendelse er akut, bedes du kontakte Vicevært Jan Meincke på 40366335, og ellers kan du med fordel rette din henvendelse til Administration Danmark på kve@admdk.dk, som oftest vil kunne behandle din henvendelse.

Ny midlertidig mailadresse til Egilshus

Det er desværre ikke muligt at tilgå Egilshus' normale mail for nærværende. Vi arbejder på at løse problemet. Vi henviser til at kontakte Administration Danmark i stedet, men ellers kan egilshusbestyrelse@gmail.com benyttes. Mvh. Bestyrelsen.

Boligkontoret åbent igen!

Til info vil der igen blive holdt åbent i boligkontoret i en prøveperiode  torsdag kl. 17:00-18:00, første gang var 2/9 2021.

Fra 4.11. vil der kun være åbent hver 14. dag!

Resterende dage i 2021 er:

4.11.

18.11.

3.12.

16.12.

30.12.

 

Bioposer kan fås så længe der er lager af dem

 

Mvh. Betyrelsen

TV-inspektion af ejendommens kloakker

Kære beboere, 

 

I forbindelse med Prolines færdiggørelse af ejendommens VVS-projekt, har det vist sig at nogle af de kloakker, der løber fra de enkelte opgange i ejendommen og ud til kloakbrøndene i gården, er i meget dårlig stand. Derfor stoppede Proline i løbet af sommeren midlertidigt færdiggørelsen indtil problemets omfang kunne blive belyst. Det vil nu ske ved, at der vil blive foretaget en TV-inspektion af kloakkerne rundt i gården. 

 

Inspektionen vil foregå hele denne uge (den 12/8 til den 16/8), og sker ved, at der bliver kørt nogle maskiner ind i gården, bl.a. for at spule kloakkerne. Der vil også blive arbejdet i kældrene, men der vil ikke blive lukket for vandet, varmekældre eller lignende, så vi håber, at arbejdet kan ske uden for mange gener for beboerne. Spulingen kan dog i nogle tilfælde skabe et vakuum, som danner lugt i lejligheden. Det kan afhjælpes ved at trække ud i toilettet samt åbne kortvarigt for vandet i lejlighedens håndvaske for at fylde vandlåsene. 

 

Mvh. Bestyrelsen

Kælderrum og nøgler

Kære Beboere, 

Vi er klar over at der har været problemer med fordelingen af kælderrum. 

Det er fuldt forståeligt at det har skabt en masse frustration for de påvirkede beboere.

Vicevært Jan Meincke vil fra starten af August starte en registrering af kældrene.

Bestyrelsen beder hermed om jeres hjælp og forståelse i forsøget på at få bragt tingene i orden. Og det er derfor vigtigt at I reagerer på de opslag der vil komme.

 

Rebo er færdige med isolering af rørene i kælderrum der starter med følgende nummerer: 3, 5, 6, 9, 11, 13, 15, 16, 17, 18, 19, 23. Boligkontoret har for at lette opgaven modtaget nøglerne til udlevering (Det er ellers været Rebos ansvar). Nøglerne kan afhentes på boligkontoret, gerne i åbningstiden torsdage 17-18.

 

M.v.h.

Bestyrelsen

Vigtig info til beboere og opskrevne på den eksterne venteliste

Kære Beboere og Opskrevne på Ekstern Venteliste

Vores hjemmeside er under omstrukturering og kan derfor ikke anses for retvisende. Vi beklager meget og håber snarest at få hjemmesiden opdateret.

A/B Egilshus har skiftet administrator og benytter nu Administration Danmark.

Administration Danmark
Gammelsø 4

5000 Odense C

Telefon : +45 70 20 59 57
Telefax : +45 32 18 62 73

Telefontid : Mandag til fredag    9.00 - 12.00

Foreningens administrator er Käthe Vestergaard

E-mail:  kve@admdk.dk

Hjemmeside:  www.admdk.dk

Man kan forsat kontakte bestyrelsen på abe@egilshus.dk og vicevært Jan Meincke via kontakt formularen her: http://www.egilshus.dk/kontakt

Vedrørende betaling af boligafgift, husleje

Vi har endelig fået aftalen med Nets på plads, så alle kan nu begynde at tilmelde sig til betalingsservice:

Aftalenr. 09655565
Debitorgruppe 00040

Lejlighedsnummer: det nummer som alle har fået i vores system og som stod i vores brev til alle - starter med 1 for andele, 2 for lejere og 3 for erhverv.

Alternativt får man i august en opkrævning via Nets, som så kan betales og der bliver tilmeldt betalingsservice.

NB! Hvis du har henvendelser angående køb, salg eller ventelister bedes du kontakte Administration Danmark.

Andelsboliger til salg i A/B Egilshus vil fra d.d. ikke længere blive slået op på foreningens hjemmeside.

Tilbud om andelsboliger via ventelisterne sker fremover via Administration Danmark, som KUN sender tilbud på andelsboliger til salg ud via mail. Det vil sige, kun dem der er tilmeldt med en mail, kommer i betragtning.

Det er derfor vigtigt, at du på Administration Danmarks hjemmeside tjekker om du er registreret med mail eller ej.

Har Administration Danmark ikke din mail, bedes du oplyse din mailadresse, samt dit positionsnummer (positionsnummeret findes under menupunktet venteliste på Administrations Danmarks hjemmeside) – ved at sende en mail til: venteliste@admdk.dk. Du vil fremover modtage information om boliger der kommer til salg.

Link til A/B Egilshus hjemmeside hos Administration Danmark www.admdk.dk

Brugernavn - egi
Kodeord – egils
Se menupunktet ventelister

NB! Du kan kun komme på den eksterne venteliste hvis du er blevet henvist af en andelshaver i A/B Egilshus. Du bedes derfor oplyse navn og adresse på den andelshaver der ønsker at opskrive dig på ventelisten hvis du ønsker at blive opskrevet. Hver andelshaver kan have to opskrevne på den eksterne venteliste.

Venlig hilsen 
Bestyrelsen 
A/B Egilshus

Nye lejligheder til salg

To nye lejligheder er sat til salg. Find dem via menuen "Til salg" øverst på siden. Lejlighederne er reserveret til venterlisterne i en måned. Herefter overgår de til frit salg.

Referat fra generalforsamlingen 2019 og underskrevet Årsregnskab 2018 nu offentliggjort

Kære beboere, under fanebladet Referater og regnskaber kan du nu finde de seneste referater og årsrapporter.

 

Mvh. Bestyrelsen

Egilshus skifter administrator

Kære beboere i Egilshus! 

 

Som bekendt blev det på generalforsamlingen besluttet, at Egilshus skifter administrator. Det indebærer, at den nye administrator, Administration Danmark, skal overtage ’den daglige drift’ fra den tidligere administrator samt de fleste af de opgaver, som hidtil er blevet løst på boligkontoret. Siden generalforsamlingen er der blevet arbejdet på at overlevere opgaverne til den nye administrator, men det er desværre ikke foregået helt så hurtigt og gnidningsfrit som vi kunne ønske. Ikke pga. af Administration Danmark, men bl.a. fordi vores setup har været anderledes and andre foreninger, så flere ting har skulle ordnes manuelt, hvilket har været ekstra tidskrævende. Som følge af det omfattende arbejde, har bl.a. svartiderne på mails mv. derfor desværre ofte været væsentligt længere end ønskeligt. Fra bestyrelsens side beklager vi naturligvis de problemer det har givet for de beboere, der haft behov for at få nogle svar omkring deres lejlighed. Folk fra bestyrelsen har knoklet på at løse opgaverne så vidt det har været muligt, men vi ved godt det ikke altid har fungeret tilfredsstillende, fordi vi har måtte foretage nogle prioriteringer, der ikke har kunnet undgå at gå ud over nogle.

 

Nu håber vi til gengæld, at vi er tæt på at være på plads, så tingene meget snart kan køre hurtigere og mere effektivt. Administration Danmark er således nu så langt, at de sender velkomstbreve ud til alle beboerne i disse dage. Vi forventer derfor også, at vi ikke mindst i forhold til købs- og salgsprocesserne snart kan komme bedre på plads. Vi ved, at det i flere tilfælde har givet anledning til frustrationer for de involverede parter, men der arbejdes på højtryk for at Administration Danmark også på dette område meget snart kan komme på plads med tingene.

 

Mvh . Bestyrelsen i Egilshus

Sjældent udbudt lejlighed til salg

Sjældent udbudt lejlighed på 119,3 m3 er sat til salg. Find den via menuen "Til salg" øverst på siden. Lejligheden er reserveret til venterlisterne i en måned. Herefter overgår den til frit salg.

To nye lejligheder til salg

To nye lejligheder til salg: en toværelses og en treværelses begge beliggende på Njalsgade. Lejlighederne er reserveret til venterlisterne i en måned. Herefter overgår de til frit salg. For at blive opskrevet på den eksterne venteliste, skal du indstilles af en andelshaver.

Udfordringer med nedlukninger af vandtilførslen

Kære beboere!

 

Vi har de seneste dage haft nogle udfordringer med både planlagte og ikke planlagte nedlukninger af vandtilførslen i forbindelse med VVS-projektets afslutning, hvor systemet bliver testet og overgår fra de midlertidige rør i kældrene til de permanente rørføringer. Herudover har en sprunget ventil også skabt akutte problemer, ligesom en kortvarig nedlukning af vandet i dag mandag den 17/6 desværre ikke blev varslet korrekt. Bestyrelsen beklager de gener det måtte have medført, og det er nu aftalt med REBO, at der skal ske varsling selv ved kortvarige nedlukninger.

 

Det kan oplyses, at der en af de kommende dage vil ske en yderligere nedlukning af vandet i en række udvalgte opgange af ca. én times varighed, hvilket REBO vil varsle i de pågældende opgange. Det skulle forhåbentlig være den sidste nedlukning inden projektet afsluttes. Vi krydser fingre!

 

Mvh . Bestyrelsen i Egilshus

Lille Langebro

Vigtig info fra Københavns Kommune vedr. vejarbejde.

I forbindelsen med etablering af Lille Langebro vil der være noget arbejde her i området. Læs mere i infobrevet fra kommunen.

Underkategorier

Seneste nyheder